luni, 5 februarie 2018

Automobilul electric o înșelătorie, dacă nu o nebunie furioasă, sau mai degrabă ambele simultan?


 
Nu eu sunt cel care spune asta, dar îl citez pe Carlos Tavares (șeful Peugeot):
„Lumea este nebună. Faptul că autoritățile ne ordonă să mergem într-o direcție tehnologică, aceea a vehiculului electric, este un punct de cotitură mare.
Nu aș vrea ca, peste 30 de ani, să descoperim ceva care nu este la fel de bun ca aerul în ce privește reciclarea bateriilor, utilizarea de materiale rare de pe planetă, emisiile electromagnetice ale bateriei în situația de reîncărcare?
Cum vom produce mai multă energie electrică curată?
Cum să facem ca emisia de carbon la fabricarea bateriei unui vehicul electric să nu fie un dezastru ecologic?
Cum vom asigura că reciclarea unei baterii nu este un dezastru ecologic?
Cum vom găsi suficiente materii prime rare pentru a face celulele și chimicalele bateriilor pe termen lung?
Cine rezolvă problema mobilității curate în ansamblu?
Cine este capabil astăzi să pună problema într-un mod suficient de larg din punct de vedere al societății pentru a lua în considerare toți acești parametri?
Îmi fac griji ca cetățean, pentru că nu sunt ascultat ca producător de mașini.
Toată această agitație, tot acest haos, se va întoarce împotriva noastră, pentru că vom lua decizii rele în contexte emoționale.”
 
STÉPHANE LHOMME   (Directorul Observatorului nuclear)
Ciclul de viață al unui vehicul electric îl face la fel de poluant ca un vehicul termic.
A subvenționa acest lucru nu are sens, explică directorul Observatorului Nuclear, Stéphane Lhomme.
Fabricarea de baterii este la fel de emițătoare de CO2 ca și cum ai parcurge între 50 000 și 100 000 km în mașina electrică, pentru a începe să produci mai puțin CO2decât un motor termic. Aceasta înseamnă 15-30 km pe zi, 365 de zile pe an, timp de 10 ani!
 
DANIEL ROLAND, Agenția France Presse
Spre deosebire de ceea ce majoritatea oamenilor cred că este subiectul unei propagande continue a politicienilor și industriașilor, mașina electrică nu este mai virtuoasă pentru climat decât mașina termică, cu benzină sau motorină.
Acestea sunt concluziile unui studiu deja vechi al Agenției franceze de mediu și gestionare a energiei (ADEME), ignorat în mod deliberat de guvern (Elaborarea principiilor bilanțului energetic al emisiilor de gaze cu efect de seră și altor efecte asupra mediului induse de toate sectoarele vehiculelor electrice și vehiculelor termice până în 2012 și 2020 (noiembrie 2013).
Știind că aceste mașini sunt folosite în principal pentru călătorii scurte, este probabil că kilometrajul necesar pentru a fi considerată „virtuoasă” nu va fi niciodată atins.
În plus, toate emisiile CO2de la o mașină electrică sunt trimise în atmosferă chiar înainte de a se deplasa cu un kilometru, în timp ce pe de altă parte se pretinde pretutindeni că mașina electrică nu emite particule fine.
Dar, așa cum semnalează revista Știință și Viață (ianuarie 2015), „anvelopele, frânele și uzura drumurilor emit aproape tot atâtea microparticule ca și motorina”.
Mașina electrică emite cu siguranță mai puține particule decât mașina termică, deoarece nu are eșapament, dar ea are frâne, anvelope și rulează pe asfalt!
În cele din urmă, mașina electrică nu este mai ecologică decât mașina termică.
Banii publici consacrați dezvoltării sale sunt deci total nejustificați.
Dar este vorba de sume astronomice:
- Guvernul a lansat un plan de instalare a 7 milioane de stații de încărcare de aproximativ 10.000 de euro fiecare, adică un cost de aproximativ 70 de miliarde de euro.
De asemenea, va fi de mirare să vedem alegerea comunelor mici, care crezând că fac un gest pentru mediul înconjurător, să spargă cutia de bani comună pentru a-și permite un terminal;
- Bonusul „ecologic” la achiziționarea unui automobil electric depășește 10.000 € pe vehicul, adesea suplimentat de o primă a zonei.
Aproape toți cumpărătorii sunt gospodării bogate, deoarece aceste vehicule sunt foarte scumpe: din nou, banii tuturor sunt oferiți celor mai privilegiați.
În realitate, în țara atomului, toate mijloacele sunt bune pentru a „stimula” consumul de energie electrică, în scădere continuă de ani de zile.
Deoarece mașina electrică din Franța poate fi considerată o „mașină nucleară”, aproape toate stațiile de încărcare instalate sunt conectate la rețeaua electrică obișnuită, 80% nucleară.
Nu trebuie să ne lăsăm păcăliți de certificatele propuse de domnul Bolloré și de al său Autolib (Paris), de Bluecub (Bordeaux) și de Bluely (Lyon), asigurându-ne că acestea sunt reîncărcate cu energii regenerabile: este doar o chestiune de jocuri de cuvinte; energia electrică utilizată este aceeași ca pretutindeni.
Nu facem aici promovarea mașinii termice, ea însăși o calamitate ecologică.
Dar, exact nimeni nu va avea ideea de a da 10 000 de euro la achiziționarea unei mașini diesel, de a-și rezerva loc de parcare și de a-și umple rezervorul la un preț ...
Este o analiză foarte bună să arătăm că politicienii noștri (și verzii) ne fac spectacol:
Paranoia motorinei nu privește decât pe șoferi!
Camioanele, autocarele, navele sunt excluse!
Doar pentru a identifica gradul de paranoia a celor mai virulenți detractori ai vehiculului diesel, trebuie să le dezvăluim datele industriei maritime care au demonstrat că, având în vedere dimensiunea motorului și calitatea combustibilului utilizat, cele mai mari 40 de nave-cargo ale lumii poluează la fel ca toate cele 760 de milioane de mașini de pe planetă.
Știți, că aceste nave port-container care ne alimentează cu produse pe care le-am făcut în fabricile noastre relocalizate, astăzi ard fiecare 10.000 de tone de combustibil pentru o cursă între Asia și Europa.
Aceste nenorocite 40 de nave fac parte dintr-o flotilă de 3.500, la care trebuie adăugate cele 17.500 de petroliere, care alcătuiesc ansamblul celor 100.000 de nave care navighează pe mare.
Pentru a nu părăsi domeniul maritim, să amintim că flota franceză de agrement este de aproximativ 500.000 de unități, din care 5.000 de iahturi de peste 60 de metri, iar cel mai mijlociu dintre ele arde aproximativ 900 de litri de combustibil într-o singură oră, în timp ce 24% din casele francezilor care se încălzesc cu ulei au probleme cu umplerea rezervoarelor lor pentru iarnă.
Pentru a continua pe calea schizofreniei paranoide, să luăm în considerare întreaga flotă de pescuit și 4,7 milioane de camioane în tranzit în Franța și miile de avioane care străbat cerul.
Pentru a completa această mică poveste, să nu uităm indispensabilul domeniu agricol în care consumul mediu de energie este de 101 litri de combustibil pe hectar.
 
Aceasta dovedește, de asemenea, că jurnaliștii sunt cumpărați de putere pentru a ne ameți și a ne spăla creierul.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu